کاربران عزیز لطفا به فروم کومه بپیوندید به تالار کومه بپیوندید
سلام ،برای دستابی انجمن کومه به آدرس coome.ir بیایید.
0 امتیاز
51 بازدید
سوال شده توسط (4.6k امتیاز)

تابلوهای حروف برجسته امروزه از محبوبیت خاصی برخودارد هستند و در اکثر مکان ها قابل استفاده میباشند و با توجه به برجسته بودن آنها میتوان گفت که در رده تابلوهای ایده ای قرار میگیرند،درتابلوهای برجسته میتوان هرچیزی اعم از شکل و یا حروف را به صورت برجسته طراحی کرد.

در ادامه سه مدل از تابلوهای حروف برجسته تشریح خواهد شد:

ساخت تابلو حروف برجسته چلنیوم:

در ساخت انواع تابلوهای برجسته با هر جنسی نیاز به مهارت های مخشصی داریم که صرفا با کار مکرر به این مهارت ها میتوان دست یافت.

در ساخت حروف کلیه تابلوهای حروف برجسته برای حالت دادن به لبه ها و حروف از ابزارها  و روش های متفاوتی استفاده میشود که با توجه به تجربه و نیاز میتوان از این ابزارها استفاده کرد و این موضوع در همه ی نوع ها از پلاستکی تا فلزی صدق میکند.

باتوجه به اینکه تابلوهای چلنیوم نوعی فلز هستند و فلز آنها نیز نرم است میتوان براحتی با آنها کار کرد و با کمترین امکانات نیز میتوان آنها را طراحی کرد اما میتوان از دستگاه های موجود که به صورت خودکار یا نیمه خودکار هم هستند استفاده کرد که اینها همه وابسته به میزان مهارت شخص بستگی دارد.

دستگها های موجود هستند توانایی این را دارند تا لبه های چلنیوم را در اندازه های مختلف طبق طرح برش بزنند و حالت بدهند که اینکار یعنی استفاده از دستگاه مزایای فراوانی دارد که یکی از مشخص ترین مزایای آن نبود خطای انسانی و دقت بالا میباشد چرا که این دستگاه ها سرعت و دقت خوبی دارند که قابل مقایسه با انسان نیستند متاسفانه مشکلاتی هم همراه خود دارند که یکی از مشکلات عمده آنها عدم همخوانی و سازگاری با زبان فارسی میباشد.

برای شروع کار ساخت تابلوهای چلنیوم میتوان از یک میز در نوع چوبی یا فلزی بهره برد که برای نوع فلزی نیاز به یک اهنربای قوی فلزی بعنوان تکیه گاه میباشد اما نوع میز در کیفیت بی تاثیر است.

در این ساخت از میز چوبی بهره میبریم که برای کار نیاز به یک لوله استوانه هلی باریک داریم که حکم تکیه گاه آهنربایی در میز های فلزی را دارد و برای ثابت نگه داشتن پلکسی و لبه چلنیوم به کار میرود.

ابزارهای مورد نیاز برای ساخت حروف برجسته چلنیوم:

  استوانه گفته شده برای حالت دادن به حروف در اندازه های متفاوت.

  سوهان برای ایجاد شیار

  تیغی مناسب برای بریدن فویل

  قیچی مناسب برای برش آهن

سورس:تابلوسازی تابلونامی tablonami.com

حروف برجسته چلنیوم تابلوسازی تابلو نامی

image

پاسخ شما

نام شما برای نمایش - اختیاری
حریم شخصی : آدرس ایمیل شما محفوظ میماند و برای استفاده های تجاری و تبلیغاتی به کار نمی رود
کد امنیتی:
لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید
برای جلوگیری از این تایید در آینده, لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید.
بازی آنلاین | online games دیجی ابزار وسایت | فروم
...