کاربران عزیز لطفا به فروم کومه بپیوندید به تالار کومه بپیوندید
سلام ،برای دستابی انجمن کومه به آدرس coome.ir بیایید.
0 امتیاز
155 بازدید
سوال شده توسط (900 امتیاز)

لایه پلی اتیلنی که سطح خارجی لوله ۵ لایه را پوشانده است از خوردگی و اعمال فشار بیش از حد بر لایه فلزی میانی به وسیله مصالح ساختمانی نظیر ماسه و سیمان جلوگیری می کنند.

سطح داخلی لوله که به شدت نرم و هموار است و دارای زبری کمی است، باعث کاهش افت فشار پیوسته در درون لوله می گردد و هم چنین خطر انسداد در لوله را کاهش می دهد.



لوله های پنج لایه یک نظر عایق حرارتی عالی هستند و در نتیجه باعث حفظ انرژی آب داغی که در حال انتقال است می گرددو در نتیجه باعث کاهش اتلاف انرژی گرمایی می شود. ضریب هدایت حرارتی این لوله ها در حدودW/mK 0.43 است.

لایه در هم تنیده شده ی پلی اتیلنی داخلی دارای تمامی استاندارد های بهداشتی می باشد در تنیجه این لوله ۵ لایه را برای انتقال مایعات خوارکی و نوشیدنی مناسب می سازد.

دو لایه پلی اتیلنی به کار رفته در ساخت لوله پنج لایه باعث کاهش نویز و سر و صدای ناشی از انتقال سیال در درون لوله حتی در دبی های زیاد و هم چنین وجود ضربه قوچ می گردد.

لایه آلومینیومی باعث اضافه شدن ویژگی های در خور توجهی به لوله های پنج لایه می گردد. یکی از ویژگی های اضافی شده سهولت شکل پذیری این نوع لوله ها است. در حالیکه شکل دهی راحت است، این تغییر شکل در طول زمان نیز خود را به خوبی حفظ می کند. در نتیجه باعث می شود که مسیر نصب لوله به خوبی طی شود بدون اینکه نیاز به نصب اتصالاتی باشد. هم چنین وجود فلز آلومینیوم باعث می شود که بتوان از خم های تیز در مسیر لوله استفاده کرد بدون اینکه تغییر چندانی در سطح مقطع داخلی لوله ایجاد شود.

سفتی آلومینیوم باعث می شود که استحکام زیادی به لوله بخشیده شود از این نقطه نظر که از هر گونه مچاله شدن و جمع شدن لوله در اثر فشار های خارجی جلوگیری کند.

وجود لایه آلومینیومی باعث جلوگیری از نفوذ اکسیژن از طریق دیواره لوله می شود و این باعث می شود این نوع لوله ها کاملا در مقابل نفوذ اکسیژن مقاوم باشند. در مقاله ای دیگر به معرفی اتصالات لوله پنج لایه خواهیم پرداخت. اما باید بدانید که اتصالات لوله پنج لایه نیز از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار بوده و باید با توجه به نوع لوله ها انتخاب شود.
به دلیل مقاومت بالای لوله ۵ لایه و به دلیل وجود لایه پلی اتیلنی داخلی که مستقیما در تماس با سیال در حال انتقال است، این لوله های جدید را می توان در شرایط فشار ۱۰bar، دمای ۷۰oC استفاده نمود، در این شرایط عمر لوله پنج لایه برابر با پنجاه سال خواهد شد. اگر بخواهیم از لوله تحت فشار ۱۰bar در دمای ۹۵oC استفاده کنیم عمر لوله به شدت کاهش خواهد یافت.
برای مطالعه مقالات بیشتر می توانید به جی پایپ مراجعه نمایید.

از آن جایی که هزینه ساختمان زیاد تمام می شود و در مقابل طول عمر ساختمان و تجهیزات آن نیز برای ما اهمیت دارد باید از تجهیزات مناسب، مقاوم و با کیفیت بالا استفاده کرد. در این میان انتخاب لوله پنج لایه بسیار به این مورد کمک می کند. از طرفی نصب آن نیز راحت است و لوله کش در زمان نصب با مشکل روبرو نمی شود. بعد از انتخاب لوله پنج لایه باید برای در هنگام نصب از لوله و اتصالات پنج لایه در کنار هم استفاده شود.

یکی از جمله مواردی که در صنعت لوله و اتصالات اهمیت دارد وجود تجهیزات و لوله و اتصالات قابل اطمینان، با کیفیت و استاندارد است که از مرغوب ترین اجناس تهیه شده باشد. بنابراین باید برای این که از هزینه های آتی برای بازسازی ساختمان و یا تعویض لوله و اتصالات جلوگیری شود، همواره از با لاترین کیفیت ها استفاده نمود. در این مقاله به بررسی بوشن جوشی و اتصالات جوشی خواهیم پرداخت.

انواع بوشن در اتصالات لوله
بوشن ساده
يك قطعه استوانه تو خالي و ريخته شده از چدن است كه از داخل دنده شده است اين وصاله جهت اتصال دو لوله هم قطر و در راستاي هم مورد استفاده قرار مي گيرد .
 
بوشن روپيچ توپيچ
همانند بوشن ساده است ولي در دو سر به ترتيب از داخل و خارج دنده شده است و جهت اتصال دو قطعه كه يكي از رو و ديگري از داخل دنده شده باشد مورد استفاده قرار مي گيرد .
 
بوشن تبديل
اين بوشن از چدن ريخته شده و قطر دو سر آن متفاوت است و جهت اتصال دو لوله با قطرهاي مختلف و در راستاي هم مورد استفاده قرار مي گيرد.



بوشن  جوش و اتصالات جوشی سفید گالوانیزه ، اتصالات آهنی یا با نام انگلیسی FITTING که به عنوان رابط ، انشعاب دهنده ، تقسیم کننده ، متصل کننده، تغییر دهنده مسیر حرکت لوله ، کاهنده سایز و انسداد کننده و... برای عبور سیالات مایع و گازی مورد استفاده قرارمیگیرد.
بوشن نوعی اتصال که هم به صورت مساوی و هم به صورت تبدیلی می باشد که هر دو سمت آن دارای دنده مادگی است.
 
اتصالات جوشی چیست
اتصالاتی که برای استفاده در خط لوله باید آنها را به لوله جوش داد.
انواع اتصالات جوشی
اتصالات جوشی بر حسب موقعیت قطعات متصل شونده به یکدیگر به صورت زیر دسته بندی می شوند.
اتصال لب به لب
اتصال روی هم
اتصال سپری
اتصال گوشه گونیا
اتصال پیشانی

2 پاسخ

0 امتیاز
پاسخ داده شده توسط (500 امتیاز)

توری پرسی

توری پرسی ورقه های توری است که از درهم بافته شدن رشته های فلزی ، فولادی ، فیبر و یا مواد انعطاف پذیر دیگر تهی میشود . توری پرسی ، یک محصول فلزی همه کاره است که بطور موثر در کاربرد های بی شماری در سراسر جهان استفاده می شود . در مشاغل صنعتی و تجاری ، مش یک محصول متداول است که هر روزه استفاده می شود .  توری پرسی در ابعاد مختلفی تولید میشوند ، توری های ریز از جنس مفتول با ابعاد 2.2 تا 5 میلیمتر  ، و توری های درشت که از 2-6  سانت به بالا ساخته می شوند . 

توری پرسی تولید شده از مفتول حرارتی

تورهای پرسی در ابعاد مختلف با چشمه ۲ تا ۶ سانتی‌متری و با مفتول‌هایی به قطر ۳ تا ۵میلی‌متری از آهن و گالوانیزه تولید می‌گردد. برای ساخت این توری ها ، ابتدا سیم های مفتول را پرس و بصورت کنگره دار و مواج در می آورند و سپس توسط دستگاه ، این رشته های موج دار به هم بافته می شوند و ساختار یکپارچه و محکمی را به خود می گیرند . در حالت کلی این رشته ها را به شکل الماس ساخته میشوند ، ولی از دیگر طرح های آن شش ضلعی ، مثلثی ، مربع و .. است . مش های آلومینیوم ، مس و برنج ، از فهرستی از انواع توری پرسی هستند که شامل برنز ، فولاد ملایم ، گالونیزه و فولاد ضد زنگ هستند .

توری پرسی گالوانیزه شده بخاطر مقاومت زیاد آنها در برابر خوردگی و قیمت مناسب آنها ، در بین استفاده کنندگان محبوبیت بیشتری دارد . اگر شما دنبال مواد سبک هستید ( فیلترها در صنایع غذایی ) ، مش های فلزی سبک و نازک و اگر مواد سنگین میخواهید (استفاده در معادن ، کارخانه های زغال سنگ و .. ) ، فولاد های ضد زنگ به شما پیشنهاد میشود . 

کاربرد توری پرسی

انواع توری های مورد استفاده در صنایع مختلف متفاوت بوده و کاربردهای متنوعی دارند به عنوان مثال توری گابیون برای مصارف معماری نیز کارببرد دارد و می توانید از آن ها در دکوراسیون فضا ونمای بیرونی ساختمان های اداری و تجاری و مسکونی استفاده کنید. در مقابل توری حصاری به این صورت است که می توانید از آن ها در حصار کشی باغ و زمین های زراعی و .. استفاده کنید

در مقابل کاربردهای ایران توری نیز بسیار متنوع است و می توانید در انواع صنایع ساختمانی، نظامی، صنایع غذایی و .. از آن ها استفاده کرد. این مدل توری که با موج دادن سیم های فلزی تولید می شود به عنوان حصار، فنس، بتون ریز، مش بند، قفس . حیوانات، سرند در معادن، کارخانه های ذغال سنگ، ساختمان سازی و عمران کاربرد دارد.  نوع استیل و گالوانیزه توری پرسی در صنایع غذایی کاربرد دارد که به عنوان مثال برای پودر کردن گوشت و مواد غذایی استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید به irantoori مراجعه نمایید.

0 امتیاز
پاسخ داده شده توسط (300 امتیاز)

لوله کشی سرد و گرم ساختمان

لوله کشی ساختمان یکی از حیاتی و مهمترین قسمت های ساختمان است که باید توجه ویژه ایی به خرابی ان قسمت داشت ، لوله کشی در ساختمان شامل انواع لوله کشی می شود ، مانند : لوله کشی سرد و گرم ، لوله کشی فاضلاب و … در این جا ما به مبحث لوله کشی سرد و گرم برای انواع پکیج های گرمایشی و سرمایشی میپردازیم .

یک نشتی کوچک در لوله های ساختمان ممکن است در طول زمان خسارات بزرگ و  جبران ناپذیری را بر ساختمان وارد کند ، پس سرویس، تعمیر و نگه داری اجزای لوله کشی ساختمان باید به طور مداوم و پیوسته صورت بگیرد . تا همیشه از شر صدای  نشتی آب نجات پیدا کنیم و هم بی جهت هزینه بسیاری نپردازیم.

لوله کشی سرد و گرم با ایمن سازان

ما در ایمن سازان تهران دارای پرسنلی فعال و کاربلد در زمینه انجام للوله کشی های داخل ساختمان از جمله لوله کشی سرد و گرم هستیم. تعمیرات ساختمان ، لوله کشی ساختمان ، بازسازی ساختمان ، بنایی ساختمان و… همه و همه در ایمن ساز تهران با بهترین کیفیت انجام میشود.

منبع

بازی آنلاین | online games دیجی ابزار وسایت | فروم
...