کاربران عزیز لطفا به فروم کومه بپیوندید به تالار کومه بپیوندید
سلام ،برای دستابی انجمن کومه به آدرس coome.ir بیایید.
0 امتیاز
83 بازدید
سوال شده توسط (900 امتیاز)

خانه هوشمند مفهومی است که با توسعه تکنولوژی‌های روز در حوزه ارتباطات، شکل جدی به خود گرفته است. منظور از خانه های هوشمند افزودن ویژگی‌هایی به خانه، برای بهبود عملکردهای مختلف آن است. یک خانه هوشمند مجموعه‌ای از اتصالات است که ارتباطات وسایل الکترونیکی خانه شما را با یکدیگر برقرار کرده؛ و از طریق یک سیستم کنترل مرکزی ممکن می‌کند. این سیستم کنترل‌گر امکانات زیادی از جمله کنترل دمای محیط، میزان نور محیط، قفل‌های درب و پنجره‌ها، تنظیمات انواع وسائل الکترونیکی خانه، نظارت از طریق دوربین‌ها و سنسورهای مختلف و... را در اختیار شما قرار می‌دهد.
فکر کردن به داشتن یک خانه هوشمند اکنون به واقعیت پیوسته است. محصولات هوشمندسازی ساختمان ها محبوبیت بسیاری یافته است زیرا آنها راحتی و امنیت بیشتری را برای شما و خانواده شما فراهم می آورد. خانه های هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که از قابلیت استفاده از تکنولوژی بالا و لوکس بودن که در گذشته امکان پذیر نبود ، استفاده کنید. از آنجا که توسعه فن‌آوری همچنان گسترش می‌یابد، احتمالات برای هوشمندسازی خانه ها برای مشتریان امکان پذیر است تا زندگی راحت‌تر و لذت بخش تر شود.

 


قابلیت های خانه هوشمند
کنترل روشنایی
چراغ های هوشمند می توانند با واکنش های خودکار و ترجیحات روزمره خاموش و روشن شوند و در اینصورت در مصرف پول و انرژی صرفه جویی کنند.
کنترل از راه دور
کنترل کامل خانه از راه دور تنها بر روی موبایل شما. با این ویژگی می توانید کل منزل خود را هنگامی که در خانه نیستید مشاهده کنید، تا از اتفاقات ناگوار جلوگیری کنید.
کنترل دما
شما می‌توانید گرمایش و سرمایش خانه را از طریق استفاده از هر دو تابع زمان و پارامتر کنترل کنید. با استفاده از سنسورهای حساس گرمایشی و سرمایشی موجود
کنترل سیستم ایمنی هوشمند
براحتی می توانید سیستم آژیر خطر را فعال یا غیر فعال نمایید یا حتی کد کلیدی خاصی را بر روی آن تنظیم کنید. با این سیستم از امنیت کامل برخورداریند.
تجهیزات خانه هوشمند این امکانات را با استفاده از یک شبکه ارتباطی و اینترنت فراهم می کنند. از جمله این تجهیزات می توان به  پریزهای خانه هوشمند اشاره نمود که به شکل های مختلفی تولید و عرضه می شوند و این ها نیز از طریق پروتکل های ارتباطی و اینترنت قابل کنترل هستند.

هدف خانه هوشمند چیست؟
خانه هوشمند یک هدف کلی را دنبال می‌کند؛ و آن این است که شما زندگی آسوده‌تر، امن‌تر و بهینه‌تری داشته باشید. این ابزارها کمک می‌کند که شما به کمک گوشی هوشمند خود و اتصالات اینترنتی و وای‌فای، از راه دور و نزدیک کنترل کاملی بر وضعیت خانه خود داشته باشید. بازگشت به خانه هوشمند تر می‌تواند کنترل شما را بر روی هر جنبه از نحوه عملکرد خانه شما بهبود بخشد و ایمنی و دسترسی به آن را افزایش دهد. علاوه بر این ، شما می‌توانید فواید یک خانه کارآمدتر را که منجر به‌صرفه جویی در انرژی و نگهداری هزینه‌ها می‌شود ، به دست آورید. مزایای خانه های هوشمند معمولا به چند دسته تقسیم می‌شود که شامل پس‌انداز، ایمنی، راحتی و کنترل است . علاوه بر این ، برخی مشتریان این محصولات را برای آرامش ذهن خریداری می‌کنند. از طریق هوشمندسازی ساختمان که یکی از علوم جدیدی است و با استفاده از آموزش هوشمند سازی ساختمان و فراگیری روش های مختلف پیاده سازی تجهیزات این حوزه می توان در این عرصه بسیار موفق بود. از آن جایی که افراد امروزه به دنیال آسایش، آرامش و امنیت بیشتر هستند. بنابراین یک سیستم خانه هوشمند طرفداران فراوان خود را خواهد داشت.
برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوعات به  خانه هوشمند آرتین مراجعه نموده و مقالات بیشتری را مطالعه کنید.

1 پاسخ

0 امتیاز
پاسخ داده شده توسط (300 امتیاز)

انواع تاسیسات در ساختمان مربوط به هوشمند سازی

تاسیسات در ساختمان به دو بخش تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی تقسیم می شود .

تاسیسات مکانیکی شامل :

پکیج های گرمایشی و سرمایشی و سرویس و نگه داری ان

آتش نشانی ساختمان و تاسیسات ساختمان

موتورخانه مرکزی ساختمان و سرویس و نگه داری آن

گاز کشی ساختمان

طراحی ، ساخت و نصب آسانسور در ساختمان

پکیج و سیستم های بخار در تاسیسات ساختمان

و …

تاسیسات الکتریکی در ساختمان شامل :

برق و نور پردازی ساختمان

سیمکشی در داخل ساختمان

هوشمند سازی ساختمان

و…

منبع

بازی آنلاین | online games دیجی ابزار وسایت | فروم
...